06 June 2013

When I Was Born 06.06.88

Bismillahirrahmanirrahim...... In the name of Allah
Alhamdulillah...Syukur dan terima kasih  ya Allah untuk usia yg tlh engkau berikan. Terima kasih untuk setiap rezeki yg engkau turunkan. Terima kasih untuk bakat dan ilham yg tlh engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yg tlh engkau berikan padaku....dan terlalu sedikit pengabdianku padaMu.

Engkau tetap menerimaku walau terkadang aku alpa, lupa, tersilap, dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaanMu. Namun begitu besar kasihMu padaku. Engkau tetap melindungi aku walaupun terkadang aku kalut merungut ketika saat2 lemahku datang. Aku x pernah menafikan hak Mu sbgi Khaliq walaupun terkadang aku terbuai dgn kesedihan dan kesakitan yg amat pedih.

Terimar kasih Ibu dan Ayah yg tlh melahirkan. Jasamu tetap ku kenang sehingga akhir hayatku. Ayah.....terima kasih banyak mengajar aku menjadi manusia yg berani menempuh dugaan dunia sebenar dan Ibu.....banyak mencurahkan kasih sayangnya yg abadi. Terima kasih abg, kakak, dan adik2 kerana menjadi saudara ku yg sejati. Terima kasih juga kpd sahabat2 ku yg menjalinkan ukhwahfillah dgn ku.

Ampunkan aku ya Allah apabila aku merintih nasibku d hadapanMu. Kalau bkn kpd Mu, kpd siapa lagi harusku mengadu. Aku x pernah menyesali kewujudanku ya Allah.....Namun aku hanyalah hambaMu yg dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran, ada masanya aku goyang keimanan. Adakalanya aku hampir terikut bisikan syaitan. Namun, dgn limpahan kasih sayangMu, engkau menarikku kembali jauh dari kesesatan.

Ya Muhaimin, pimpinlah tangan hambaMu ini, pimpinlah hati hambaMu ini. Pimpinlah langkah hambaMu ini agar sentiasa berpijak d atas kebenaran. Ya al quddus, sbgi hambaMu yg hina ini, aku tak kan mungkin mencapai sempurna, ttpi kasihanilah aku. Bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian silatulmustakim dgn tenang dan mudah tanpa cela.

Terima kasih ya Allah...atas segala takdir yg telah engkau tentukan untukku. Engkau yg maha besar lagi maha mengetahui segalanya. Peliharalah aku agar aku terus berpegang teguh pada taliMu. Terimalah permohonan hambaMu ini yg serba kekurangan.....Amin Ya Rabbal Alamin.

-Terima Kasih Ibu, Terima Kasih Ayah. Allah Azza Wa Jallah-

No comments:

Post a Comment