09 November 2013

SIJIL PADANG MASYAR

Ono susah lah tadi exam paper Maths. Ko boleh jawab tak tadi. Aq takut la no tak dpt score A paper Maths tu. Aq target SPM nie semua 11A. Hmmm takpelah fren, yg penting kita dah usaha, doa banyak2 sama ALLAH n tawakallah je lah. "Sijil Pelajaran Malaysia".

Peperiksaan yang sepatutnya kita hendak lulus dengan "Cemerlaang, Gemilang dan Terbilang" adalah SPM, "Sijil Padang Masyar" . Jika kita gagal dalam SPM ini, kita dah tak boleh nak "return" lagi. dah.

Tak salah kita nak lulus cemerlang dalam exam SPM dunia. Hatta nak dapat 20A pun tak apa. Tapi jangan je kita gagal dlam SPM di padang masyar nanti dah.Gagal SPM dunia kita tak boleh nak masuk universiti. Tapi gagal SPM akhirat kita tak boleh nak masuk syurga...Allahuyarabbi. Ahhhh haaaa, jika tak masuk syurga kita pula akn pergi ke mana...Tepuk dada tanya iman, jangan tanya Aiman. Jawabnya ada 2 sahaja genk...Samada masuk syurga ataupun neraka...so, mana satu kita nak pergi....kalau tak nak ke syurga sudah pastilah ke neraka...Nahuzubillah minzaliq...

3 comments:

  1. Salam ukhwahfillah. Yuppp dont worry be happy...will be follow.

    ReplyDelete
  2. yg sudah lepas ,jgn difikir . yg akan dtg , buat yg terbaik . akhirat tetap utama ..

    ReplyDelete